דף הבית מאמרים טיפול ב-NLP - לתת מסגרת אחרת

הפוך לדף הבית הפוך לעמוד הבית   הוסף את meditation.co.il למועדפים שלך הוסף למועדפים
Meditation.co.il עמוד הבית
הזנת תכנים
פרסום באתר
יצירת קשר

רוחניות

,

יוגה

, צמיחה אישית,

מדיטציה

...   מעוניינים לקבל מידע נוסף? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו.
חיפוש באתר
קישורים מומלצים
סוגנדו
לימודי רפואה משלימה
מהי הארה
תטא הילינג
אומ מרכז מדיטציה
יוגה ישראל
כל הקישורים
+ הוספת קישור
קטעי וידאו

טיפול ב-NLP - לתת מסגרת אחרת / אסנת בוקופצר - מטפלת בדמיון מודרך ו-NLP

הוספת תוכן לאתר
מאמר קודם מאמר הבא
שלח לחבר   גרסת הדפסה
טיפול ב-NLP - לתת מסגרת אחרת



בעיתון Scientific American פורסם לאחרונה מאמר שנכתב על-ידי טורי רודריגז וקרי ארנולד. המאמר נכתב בהמשך לתוצאות מחקר חדש שפורסם בספטמבר 2012 ונערך במחלקה הפסיכולוגית של אוניברסיטת אוהיו.



מחקר זה מוכיח פעם נוספת, שאחד הכלים המשמעותיים בעבודה טיפולית, המאפשרים לשנות או להחליף את עוצמת הרגש בחוויות כמו חרדה, כעס, תקיעות או אירוע קשה הוא הריפריימינג - Reframing (מסגור מחדש).



במאמרן מציינות רודריגז וארנולד, שנכון שלא תמיד נוכל להימנע מאירועים המוציאים אותנו מאיזון, אבל ריפריימינג של האירוע או החוויה יאפשר לנו לשנות את האופן שבו אנו מרגישים לגביהם.



הן ממשיכות וכותבות, שהפסיכולוגים מתעניינים זה שנים בריפריימינג של נקודת המבט הנפשית, שאותה אנחנו תופסים סובייקטיבית כאשר אנחנו מעבדים את החוויות שלנו. הם מציינים שבעזרת תהליך המכונה "התרחקות עצמית" אנחנו יכולים לשנות רגשות שליליים ולא רצויים, ולפזר כעס, חרדה או רגש שלילי אחר המציף אותנו, או שאינו מתאים לנו.



בהמשך המאמר מפרטות רודריגז וארנולד את מסקנות המחקר שנעשה. באחד הניסויים, קבוצת סטודנטים-חוקרים בראשותו של דומיניק מישקובסקי נשלחה להרגיז קבוצה אחרת של סטודנטים על-ידי כך שהובילו אותם להאמין שהם מחכים לשיעור שאינו מתחיל. החוקרים נמנעו מלענות לשאלות שנשאלו על-ידי הסטודנטים והיו מאוד בוטים בתשובות אליהם.

לאחר שנוכחו לדעת שהסטודנטים אכן כועסים, חילק מישקובסקי את קבוצת הסטודנטים לשני חלקים - וביקש מהם לדמיין מחדש את החוויה.



מחלק מהסטודנטים ביקש לדמיין את החוויה מתוך העיניים שלהם, ומהחצי השני - מתוך הרחקה רגשית של האירוע, תוך התבוננות בו מרחוק ומהצד, כאילו זה קורה למישהו אחר. כעסה של הקבוצה השנייה של הסטודנטים, אלה שחוו את האירוע כאילו הוא קורה למישהו אחר - היה אפסי, ולכן הסיכוי שלהם להגיב אגרסיבית לאחרים היה מאוד קטן.

החצי הראשון של הקבוצה נשאר כועס ורצה להגיב בהתאם.



תוצאות מחקר זה פורסמו בכתב העת ל"פסיכולוגיה חברתית ניסויית". לסיכום המחקר ציין מישק ובסקי, כי היכולת לעשות ריפריימינג של הסיטואציה, לראות את התמונה הגדולה מהצד, מונעת כעס ואגרסיות העלולים להביא למתח, קשיים בתקשורת ולחץ דם גבוה, וכן מאפשרת לשלוט ברגשות ובתגובות.



ריפריימינג ב-NLP



במהלך העבודה הטיפולית בשילוב כלי ה-NLP, השימוש בריפריימינג הינו בסיסי, משמעותי וחלק בלתי נפרד מהתהליך כולו.



ה-NLP מגדיר את הריפריימינג כמתן פירוש חדש או אחר לאותו מצב, כזה המשנה את התפיסה הראשונית לגביו (באופן חיובי).



ריפריימינג מאפשר את השליטה במשמעות שנעניק לאירועים שקורים בחיינו בשילוב התפיסה האישית שלנו לגבי אותם אירועים, להם נעניק משמעות אחרת לאחר שנתבונן בהם מנקודות מבט נוספות.



ריפריימינג יכול להינתן בהקשר (שינוי של מקום וזמן) או במשמעות הניתנת למצב (פירוש אחר, עוד נקודת מבט), כמו גם בשאלות הנשאלות בקשר אליו, או במילים שבהן נשתמש.

לדוגמה, כאשר נאמר "הבעיה היא...", החלפת המילה "בעיה" במילה "מטרה" תשנה את החוויה הסובייקטיבית שלנו. המילה "בעיה" עלולה להעלות פעמים רבות חוויות של קושי, מצוקה או מאבק - ואילו במילה "מטרה" החוויה הסובייקטיבית תחבר אותנו מיידית לתמונה או לתחושה של סקרנות, אופטימיות ואתגר.



כאשר אנחנו בוחרים לשנות מילה או להחליף את השאלה, נשנה את החוויה - ומכאן ניתן כבר להגיע לפתרונות חדשים, כאלה שלא מצאנו קודם.



כך כאשר אנחנו משנים את האופן שבו אנחנו מדברים עם עצמנו, על עצמנו או עם אחרים - אנחנו יכולים לתת לדברים משמעות אחרת, חדשה. מתוך כך נשנה את הרגשות שלנו, וכפועל יוצא גם את התגובות שלנו - מה שיעניק לנו אפשרויות נוספות בחיינו.



לסיכום, ריפריימינג היא טכניקה מצוינת בהליך הטיפולי ובחיי היום יום, המאפשרת לנו להעצים ולשנות מבנים של חוויות, תחושות ורגשות.



הידיעה שיש באפשרותנו לבחור בכל רגע נתון בפירוש אחר, חדש, תעניק לנו את היכולת לראות את המצב באור אחר - ומתוך כך לשנות את התחושות שלנו, לאפשר בחירה ממקום אחר ומעצים, כמו גם שליטה על הרגשות שלנו ועל החיים בכלל.



ומעניין יהיה לגלות מתי כבר בימים הקרובים תאפשרו לעצמכם לעשות ריפריימינג - כדי לראות את הדברים מנקודת מבט חדשה שתשנה את המסגרת של התמונה.

מאת:אסנת בוקופצר - מטפלת בדמיון מודרך ו-NLP  
דוא"ל:לחצו כאן לשליחת אימייל
קישור לאתר:Http://www.nlptherapy.co.il
מאמר קודם מאמר הבא
שלח לחבר גרסת הדפסה
פעילויות קרובות
מאמרים אחרונים
מדיטציה בעזרת הגוף הפיזי / מירי ארמה
הילד הפנימי שלי / יהודית לגיק
פסיכותרפיה בודהיסטית / רועי צור
NLP ודמיון מודרך - חשיבות התודה / אסנת בוקופצר - מטפלת בדמיון מודרך ו-NLP
מדיטציה למתחילים
שלבים ראשונים במדיטציה / חן אור
מהי אורה-סומה? / לינור פלד
דמיון מודרך ו-NLP מה זה? / אהובה קשת
רייקי / אורית אביר-נגר
Meditation Radio
הורוסקופ מאת
מזל אהרוני
עמוד הבית | מאמרים | פעילויות | הזנת תכנים | יצירת קשר | בניית אתרים | מפת האתר | תקנון האתר
Meditation.co.il הינו פורטל יחודי בתחומי ה

מדיטציה

,

רוחניות

,

צמיחה אישית

,

יוגה

 ו

תרגול רוחני

.
אנו מזמינים אתכם לגלוש באתר ולהתעדכן בסדנאות ובפעילויות בארץ. מומלץ גם להרשם לרשימת התפוצה שלנו, ולבקר באתר באופן שוטף.
למורים ולמטפלים בתחומי המדיטציה, יוגה, רוחניות וצמיחה אישית הפורטל מציעים אפשרויות פירסום מגוונות - חלקן בחינם.
פירוט מלא ניתן לקבל אחרי הרשמה קצרה כאן. מדיטציה מוצלחת.
מערכת ניהול תוכן האתר נבנה על-ידי  iMoon פיתוח תוכנה, בניית אתרים