דף הבית מאמרים יוגה והריון

הפוך לדף הבית הפוך לעמוד הבית   הוסף את meditation.co.il למועדפים שלך הוסף למועדפים
Meditation.co.il עמוד הבית
הזנת תכנים
פרסום באתר
יצירת קשר

רוחניות

,

יוגה

, צמיחה אישית,

מדיטציה

...   מעוניינים לקבל מידע נוסף? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו.
חיפוש באתר
קישורים מומלצים
סוגנדו
לימודי רפואה משלימה
מהי הארה
תטא הילינג
אומ מרכז מדיטציה
יוגה ישראל
כל הקישורים
+ הוספת קישור
קטעי וידאו

יוגה והריון / גבי דורון וניבי עופר

הוספת תוכן לאתר
מאמר קודם מאמר הבא
שלח לחבר   גרסת הדפסה
יוגה והריון
יוגה בהריון – האם זה זמן מתאים לתרגול?
למי מאתנו שתרגול היוגה עבורו או עבורה הוא חלק בלתי נפרד מהחיים היומיומיים, העמוסים והדחוסים ממילא – הופך התרגול להיות אוויר לנשימה. זה אוויר לנשימה בהמון מובנים – ברמה הפשוטה ביותר זה אוויר לגוף עצמו, למרפקים ולאברים השונים (שזועקים לעזרה בבוקר שלא מצליח להתחיל עם תרגול!). התרגול הוא גם אוויר במובן פנימי יותר – הוא מאפשר לנו לקחת זמן לעצמנו, להביט ולכוון את ההקשבה שלנו פנימה. לפחות למשך זמן התרגול – אנחנו של עצמנו בלבד – נעים, פועלים, נושמים, מתבוננים – למעננו.

בזמן ההריון התרגול הופך לחיוני עוד יותר - מייצר אוויר ומעניק מרחב פנימי חיוני. ההריון מזמן לנו מפגש מחודש ואינטנסיבי עם הגוף. הגוף משתנה כל הזמן, בקצב מואץ. אולי דווקא בגלל זה, אנחנו פתאום שמות לב אליו יותר. התרגול מספק לנו כלי להיכרות טובה ומעמיקה יותר עם הגוף, לעבודה עם הגוף, ועוזר לנו ליצור תחושה של רווחה. תרגול נכון ומיטיב מעלה את האנרגיה, מייצר שמחה, מחזק את כוח הרצון, את תחושת היציבות ואת הביטחון שלנו בעצמנו, בתקופה רצופת שינויים זו.

תרגול האסאנות, הן תנוחות היוגה, מלמד אותנו להיות קשובות לצרכים שלנו, ולפעול מתוך הקשב הזה. קשב זה מתחדד בזמן ההריון. נשים שתרגלו יוגה עוד לפני כן, עשויות לחוש בשינוי בפוקוס של התרגול. הוא עשוי להפוך לקשוב, רגיש ועמוק יותר מבעבר. עבור נשים שלא תרגלו לפני ההריון, תקופה זו עשויה להיות הזדמנות טובה לחדד את הקשב הפנימי, באמצעות תרגול היוגה. ההקשבה לצרכים שלנו בזמן ההריון, היא הכנה טובה להמשך, לתקופה של ראשית האמהות.

יתרונות במהלך ההריון
לצד הרווחה שתחושי מתרגול יוגה בזמן ההריון, תנוחות היוגה מכוונות גם לרווחת העובר. האסאנות המומלצות לתרגול בהריון, מעניקות מרחב מקסימלי בתוך הרחם עבור העובר לנוע בו ולגדול בחופשיות. תנוחות היוגה מחזקות את שרירי הרחם, כך שהרחם לומד לפעול ביתר יעילות ומשפרות את זרימת הדם באזור האגן.

תנוחות היוגה מאריכות את השרירים ומגמישות את המפרקים. תוך כדי שיפור היציבה וטווח התנועה שלך, תיווצר נשיאה נכונה וטובה יותר של העובר. יציבה טובה ומאוזנת משפיעה על הזרימה בגוף. בעקבות התרגול נוצרת זרימה טובה יותר בכל מערכות הגוף. תרגול היוגה עוזר לעיכול טוב, לזרימת דם בריאה, ולנשימה קלה. כל אלה יבטיחו הזנה עשירה יותר לך ולעוברך לאורך כל ההריון.


תרגול של אסאנה (תנוחות) ופרניאמה (תרגול נשימה) עוזר להפיג עייפות ומתח נפשי ולהיפטר מרעלים בגוף. אחרי תרגול טוב, את תרגישי מעוררת, רעננה וחיונית יותר. המצב הנפשי של האם לעתיד חשוב מאד להתפתחות הבריאה של העובר. תנוחות היוגה והפרניאמה ואורח חיים בריא, תורמים לבריאותו העתידית שלך ושל ילדך.
מתי להתחיל?
באופן אידיאלי, כדאי להתחיל לתרגל עוד לפני הכניסה להריון. כך, תגיעי מוכנה יותר לאתגר של ההריון והלידה. במידה ואת מתחילה לתרגל לראשונה בזמן ההריון, כדאי לחכות לסוף השליש הראשון. גם על נשים שתרגלו בעבר להיות זהירות בשליש הראשון של ההריון. בתקופה זו יש סיכון גדול יותר להפלות. לא כדאי להרים משקלים כבדים ולהיות יותר מדי פעילות.

בעוד שעל התרגול בתחילת ההריון להיות זהיר וממוקד בתנוחות מסוימות (כמו: פרווטאנאסנה, סופטה ויראסנה, אופווישטה קונאסנה, בדהה קונאסנה, סופטה פדנגושטאסנה הצידה ותנוחות הפוכות) בשלבים המתקדמים של ההריון, להפתעתך, את עשויה לגלות שהתרגול הופך דווקא לקל יותר. לקראת סוף ההריון, התרגול הופך לממוקד יותר. יחד עם זאת תנוחות רבות ניתן ואף כדאי להמשיך ולתרגל עד לסוף החודש התשיעי.

אופי התרגול
התרגול בזמן ההריון, מורכב כמעט מכל משפחות התנוחות – תנוחות עמידה, תנוחות ישיבה, כפיפות קדימה (שמתורגלות רק בשלב הראשון של ההתארכות מעלה), פיתולים, כפיפות לאחור תמוכות, תנוחות הפוכות ותנוחות משקמות אנרגיה.

התרגול בזמן ההריון מותאם לצרכים היחודיים והמשתנים של תקופה זו. המטרה היא ליצור תנאים מתאימים שיאפשרו לכל אישה להפיק את המיטב מן התרגול באופן כמה שיותר מאוזן.
לשם כך, נעשה שימוש באביזרים שונים (זה יכול להיות קיר, בלוק עץ, כריות מאורכות, חגורות ועוד). האביזרים מכוונים את המתרגלת לעבודה מדויקת, עמוקה ורכה יותר. הם מאפשרים לעתים לשהות בתנוחות למשך זמן ארוך יותר, זאת בפחות מאמץ פיזי ומבלי ליצור מתח באזור הבטן ובאזורים אחרים בהם אנו נוטים ליצור מתח (הסרעפת, הגרון, הגב התחתון, העיניים, הפנים).
***
הטבור הוא צומת אנרגטית מרכזית בגוף, ממנו נובעים וזורמים 72 אלף נאדיס – ערוצי אנרגיה. מכאן החשיבות של אזור הטבור ושל שמירת אזור זה רך, נושם, מורם ובעל טונוס נכון.

תרגול נכון, מאוזן ומיטיב בזמן ההריון יכול לסייע לך לצלוח תקופה זו ברווחה יחסית ולהכין אותך, בדרכים שונות, להמשך הדרך.

למאמר המלא: איינגאר יוגה לנשים בהריון ב"המרכז איינגאר ליוגה- נווה צדק" www.yoga-center.co.il
איסוף, תרגום, כתיבה, עריכה: גבי דורון, ניבי עופר
מקורות:
Iyengar Yoga for Motherhood, Safe Practice for Expectant & New Mothers, 2010, Geeta S. Iyengar, Rita Keller, Kerstin Khattab, Sterling , NY.
מאת:גבי דורון וניבי עופר  
דוא"ל:לחצו כאן לשליחת אימייל
קישור לאתר:Http://www.yoga-center.co.il
מאמר קודם מאמר הבא
שלח לחבר גרסת הדפסה
פעילויות קרובות
מאמרים אחרונים
מדיטציה בעזרת הגוף הפיזי / מירי ארמה
הילד הפנימי שלי / יהודית לגיק
פסיכותרפיה בודהיסטית / רועי צור
NLP ודמיון מודרך - חשיבות התודה / אסנת בוקופצר - מטפלת בדמיון מודרך ו-NLP
מדיטציה למתחילים
שלבים ראשונים במדיטציה / חן אור
מהי אורה-סומה? / לינור פלד
דמיון מודרך ו-NLP מה זה? / אהובה קשת
רייקי / אורית אביר-נגר
Meditation Radio
הורוסקופ מאת
מזל אהרוני
עמוד הבית | מאמרים | פעילויות | הזנת תכנים | יצירת קשר | בניית אתרים | מפת האתר | תקנון האתר
Meditation.co.il הינו פורטל יחודי בתחומי ה

מדיטציה

,

רוחניות

,

צמיחה אישית

,

יוגה

 ו

תרגול רוחני

.
אנו מזמינים אתכם לגלוש באתר ולהתעדכן בסדנאות ובפעילויות בארץ. מומלץ גם להרשם לרשימת התפוצה שלנו, ולבקר באתר באופן שוטף.
למורים ולמטפלים בתחומי המדיטציה, יוגה, רוחניות וצמיחה אישית הפורטל מציעים אפשרויות פירסום מגוונות - חלקן בחינם.
פירוט מלא ניתן לקבל אחרי הרשמה קצרה כאן. מדיטציה מוצלחת.
מערכת ניהול תוכן האתר נבנה על-ידי  iMoon פיתוח תוכנה, בניית אתרים