דף הבית מאמרים "לא על הלחם לבדו יחיה האדם"... גם האורז הוא אופציה לא רעה

הפוך לדף הבית הפוך לעמוד הבית   הוסף את meditation.co.il למועדפים שלך הוסף למועדפים
Meditation.co.il עמוד הבית
הזנת תכנים
פרסום באתר
יצירת קשר

רוחניות

,

יוגה

, צמיחה אישית,

מדיטציה

...   מעוניינים לקבל מידע נוסף? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו.
חיפוש באתר
קישורים מומלצים
סוגנדו
לימודי רפואה משלימה
מהי הארה
תטא הילינג
אומ מרכז מדיטציה
יוגה ישראל
כל הקישורים
+ הוספת קישור
קטעי וידאו

"לא על הלחם לבדו יחיה האדם"... גם האורז הוא אופציה לא רעה / אסף לביא

הוספת תוכן לאתר
מאמר קודם מאמר הבא
שלח לחבר   גרסת הדפסה
"לא על הלחם לבדו יחיה האדם"... גם האורז הוא אופציה לא רעה



הלחם הוא מאכל אשר לא פעם נתפס על ידנו (הישראלים והמערביים), כאחד מהמזונות הבסיסיים ביותר לקיומנו והוא נמצא כמעט בכל בית.

מאפיות הן דבר המצוי בשפע בקרני רחוב וברשתות השיווק, אשר מפיצות ברוב הדר את ריחם המשכר של מאפים טריים, אשר מושך אותנו בתשוקה אל "סם החיים".



לחם ודברי מאפה, מרכזיים מאד בחיינו עד שלעיתים הם מהווים עבורנו מרכיב חשוב כמעט בכל ארוחה.

רבים עשויים למצוא את עצמם אוכלים לארוחת הבוקר שלהם כריך או מאפה וקפה, ארוחת הצהריים נכנסת רבות לתוך פיתה רכה או עטופה בבצק עלים, ולארוחת הערב נמרח את הגבינה ונניח חביתה ועגבניה על פרוסת לחם, לפעמים גם ננשנש איזו פרוסת עוגה או עוגיה פריכה בין הארוחות.



אין בכוונתי להוציא שם רע ללחם, אחרי הכל ארצנו התברכה באופן טיבעי בגידולי בר של חיטה ושעורה.

לחמים יכולים להיות מקורות טובים לפחמימות וחלבונים, כיום ניתן למצוא לחמים באיכות טובה ממגוון דגנים מלאים כמו שיפון, שעורה, חיטה, כוסמין, שיבולת שועל ועוד (לכל דגן איכות משלו).

אבל, לצערנו הרב, לחמים רבים - גם כאלה שמופקים מדגן מלא, מכילים חומרים משמרים ומעכבי חימצון, שמרים ומשפרי אפייה, חומר מתחלב, מלח, סוכר ועוד. לעיתים, לחם שנושא בגאווה את המילים "לחם מלא" על אריזתו מורכב משילוב של קמח מלא וקמח לבן. לכן לעיתים רחוקות ניתן למצוא לחמים אשר אפשר לומר עליהם שהם בריאים בצורה מוחלטת, שלא נדבר על לחמים ומאפים שהופקו מקמח לבן, רחמנא ליצלן !



כוונתי כאמור איננה להעכיר את האוירה ולגרום לכם להפרד מהלחם לאלתר. גם אני אינני מתכוון לוותר על פרוסת לחם עם אבוקדו או לנגב מנת חומוס טובה עם פיתה חמה, אבל חשוב להבין שמקומו לא צריך להיות כל כך מרכזי בחיינו.

יש באפשרותינו לאכול ארוחות טובות, מזינות ומהנות גם בלעדיו.

ראו לדוגמא את אחינו האסיאתים, עבורם דברי מאפה נדירים מאד על השולחן או שאפילו לא נמצאים כלל.

ברוב מדינות אסיה האורז משול למה שאנו רואים בלחם וחמאה – מקור האנרגיה וההזנה הבסיסי והחשוב ביותר, והוא קיים כמעט בכל ארוחה, בליווי ירקות, קטניות, דגים, בשר או בתור אטריות במרק.



ככל שתעשייה והנדסת המזון מתפתחת, יצרני המזון יכולים לשפר את הייצור שלהם ולהגדיל את הכנסותיהם, אך לצערנו אנחנו הצרכנים עלולים למצוא עצמנו עומדים מול מדפים עמוסים במזונות שאינם מזינים ואפילו מזיקים לבריאות.

אחת הדרכים לשמור על תזונה בריאה יותר היא לחזור לפשטות ולאכול מזונות שעברו כמה שפחות עיבוד ומניפולציות, לכן כדאי לצרוך את הדגנים שכל כך חשובים לגופנו, גם בצורתם הראשונית ולא רק המעובדת,

כמו אורז מלא, חיטה (מבשלים אותה כמו אורז), כוסמת, קינואה, שעורה (גריסי פנינה), שיבולת שועל (קוואקר), דוחן ועוד.



כדי לספק את תאוות הלחם ועדיין לשלוט על איכותו ניתן כמובן להכין את הלחם בבית.

לאלו שאין זמן וסבלנות להכין את הלחם בעצמם, ניתן לרכוש אופה לחם – מכשיר חשמלי שמכניסים אליו את החומרים (הקמח המים השמרים וכו') והאופה מבצע את כל תהליך הלישה, התפחה ואפיית הלחם.

כך, ע"י בחירת חומרי גלם ובלי הוספת חומרים משמרים ומשפרים למיניהם, ניתן לשלוט על איכות הלחם.



דבר נוסף שניתן לעשות הוא להכין בצק מקמח מלא ומים בלבד - המים ייהוו שליש מכמות הקמח (המכשיר לאפיית לחם מצויין גם להכנת בצק בלבד).

מהבצק יש לבצוע חתיכות קטנות, ליצור כדורים קטנים ולרדד לפיתה קטנה ודקה.

את הפיתה להניח על מחבת דקה/טאבון מתחת לגז או מדורה (אין צורך בשמן), לחמם עד להשחמה קלה והתנפחות, והרי לכם צ'פאטי הודי או פיתה דרוזית (איך שתעדיפו לקרוא לה) קטנה ובריאה.



מכיוון שאנו רחוקים מאד (פיזית ותרבותית) מאחינו מלוכסני העין ורובנו לא יאכלו אורז מאודה עם דגים לארוחת בוקר, לפניכם טיפ נחמד על תחליף ללחם של הבוקר ואפילו נחמד יותר לימי החורף הקרים:

דייסה חמה ומתוקה.





דייסת קוואקר/אורז



• 3-4 כפות קוואקר (עדיף עבה), אפשר להשרות אותו לכמה שעות לריכוך אבל לא חובה.

או

• 3-4 כפות אורז מלא מוכן לאכילה. אם אתם מכינים את האורז במיוחד לדייסה הדבר יצריך כמובן בישול ארוך. בכל אופן את בישול האורז עושים עם כמות מים גדולה מעט יותר כדי ליצור מרקם צמיגי.

• להכניס לסיר, להוסיף כחצי כוס מים לקוואקר וגם לאורז במידה וזה אורז שהכנתם מראש בבישול רגיל.

• לבשל עד לצמצום חלקי ויצירת מרקם צמיגי (5 עד 10 דקות). ניתן לשנות את כמות המים בהתאם לרמת הסמיכות האהובה.

• בכל אופן אין צורך בחלב, הדייסה יוצאת טעימה מאד גם בלעדיו.

• בקערה, לרסק בננה למחית, להוסיף את הדייסה החמה, אבקת קינמון ובעיקרון הדייסה מוכנה.

• ניתן להעשיר את הדייסה לפי הטעם ומצב הרוח בדברים הבאים:



1. תפוח עץ אדום מגורד

2. כפית טחינה גולמית/שקדיה (חמאת שקדים)

3. זרעים/אגוזים

4. כף סיבים (זרעי פשתן טחונים, זרעי שומשום טחונים, נבט חיטה, פסיליום, סובין וכו')

5. פירות יבשים (צימוקים/אוכמניות/חמוציות/תמרים וכו')

6. פולי קקאו טחונים.

7. ניתן להמתיק בדבש או סילאן למרות שלטעמי לא צריך, הבננה עושה את העבודה.







לבריאות ובתאבון !



כותב המאמר, אסף לביא - מטפל רב תחומי, מדריך לטאי-צ'י וצ'י-קונג ומנחה בסדנת "נקי מבפנים - יוגה וניקוי הגוף מרעלים".



מאת:אסף לביא  
דוא"ל:לחצו כאן לשליחת אימייל
מאמר קודם מאמר הבא
שלח לחבר גרסת הדפסה
פעילויות קרובות
מאמרים אחרונים
מדיטציה בעזרת הגוף הפיזי / מירי ארמה
הילד הפנימי שלי / יהודית לגיק
פסיכותרפיה בודהיסטית / רועי צור
NLP ודמיון מודרך - חשיבות התודה / אסנת בוקופצר - מטפלת בדמיון מודרך ו-NLP
מדיטציה למתחילים
שלבים ראשונים במדיטציה / חן אור
מהי אורה-סומה? / לינור פלד
דמיון מודרך ו-NLP מה זה? / אהובה קשת
רייקי / אורית אביר-נגר
Meditation Radio
הורוסקופ מאת
מזל אהרוני
עמוד הבית | מאמרים | פעילויות | הזנת תכנים | יצירת קשר | בניית אתרים | מפת האתר | תקנון האתר
Meditation.co.il הינו פורטל יחודי בתחומי ה

מדיטציה

,

רוחניות

,

צמיחה אישית

,

יוגה

 ו

תרגול רוחני

.
אנו מזמינים אתכם לגלוש באתר ולהתעדכן בסדנאות ובפעילויות בארץ. מומלץ גם להרשם לרשימת התפוצה שלנו, ולבקר באתר באופן שוטף.
למורים ולמטפלים בתחומי המדיטציה, יוגה, רוחניות וצמיחה אישית הפורטל מציעים אפשרויות פירסום מגוונות - חלקן בחינם.
פירוט מלא ניתן לקבל אחרי הרשמה קצרה כאן. מדיטציה מוצלחת.
מערכת ניהול תוכן האתר נבנה על-ידי  iMoon פיתוח תוכנה, בניית אתרים