דף הבית מאמרים איך לשלב מדיטציה ומודעות בחיים?

הפוך לדף הבית הפוך לעמוד הבית   הוסף את meditation.co.il למועדפים שלך הוסף למועדפים
Meditation.co.il עמוד הבית
הזנת תכנים
פרסום באתר
יצירת קשר

רוחניות

,

יוגה

, צמיחה אישית,

מדיטציה

...   מעוניינים לקבל מידע נוסף? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו.
חיפוש באתר
קישורים מומלצים
סוגנדו
לימודי רפואה משלימה
מהי הארה
תטא הילינג
אומ מרכז מדיטציה
יוגה ישראל
כל הקישורים
+ הוספת קישור
קטעי וידאו

איך לשלב מדיטציה ומודעות בחיים? / מעין צח - פשוט יוגה

הוספת תוכן לאתר
מאמר קודם מאמר הבא
שלח לחבר   גרסת הדפסה
מדיטציה חיפהמצב של מדיטציה מאופיין בהרפיה, ריכוז, השעיה של החשיבה הלוגית, נטייה להתבוננות פנימה ומודעות שונה. מצב זה מלווה בשינויים רבים ביוכימיים ופיזיים בגוף אשר משנים את חילוף החומרים, קצב הלב, הנשימה, לחץ הדם והכימיה במח.

בדרך כלל כשאנשים מדמיינים מישהוא שמתרגל מדיטציה הם רואים בעיני רוחם אדם היושב בישיבת לוטוס עם עיניים עצומות, ידיים מונחות על הברכיים בתנועת יד מסויימת יחד עם זמזום של המנטרה "אום". אדם קצת מרחף ומנותק מהמציאות.

למעשה יש אינספור סוגים של מדיטציות שאותן ניתן לחלק לשתי קטגוריות:
1. מדיטציות שמטרתן הגברת יכולת הריכוז ומיקוד תשומת הלב ע"י מיקוד תשומת הלב באובייקט המדיטציה.
2. מדיטציות שמטרתן התעלות מעל "המח החושב", דרך ההתבוננות בתהליכים הפנימיים, בכדי לראות את המציאות כפי שהיא ולהיות ולחיות במודעות.

ניתן להקדיש זמן מיוחד לתרגול המדיטציה ולתרגל מדיטציה בתנאים נוחים ושקטים בישיבה בעיניים עצומות.
כמו כן, ניתן ורצוי לתרגל מדיטציה, גם בעיניים פקוחות, תוך כדי הפעילות היום יומית, כלומר לשלב את הגישה המדיטטיבית בחיי היום יום. תרגול כזה יביא לחיבור טוב יותר למציאות, לחיים "כאן ועכשיו" במקום חיים "כדרך אגב תוך כדי חשיבה על משהו אחר".

תרגול מדיטציה ושילוב הגישה המדיטטיבית בחיי היום יום בהתמדה, יביא בהדרגה לתוצאות הבאות:
* הגברת יכולת המיקוד והריכוז.
* תשומת לב מוגברת.
* רוגע ושלווה גם במצבים קשים.
* יכולת טובה יותר לשחרר ולהרפות (מחשבות טורדניות, תחושות מעיקות, ציפיות, לחץ, פחדים וכד').
* שיפור הבריאות הפיזית, המנטלית והנפשית.
* יצירתיות מוגברת ואינטואיציה טובה.
* אפשרות לשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות.
* יכולת טובה יותר להבין ולקבל את עצמך, את הסובבים אותך ואת החיים.
* חיבור עמוק יותר לעצמך, לסובבים אותך ולחיים.
* יכולת מפותחת להרגיש ולאהוב.
* שמחה, סיפוק ושביעות רצון גדולה יותר מהחיים.
* חיים מודעים, ספונטניים וחופשיים, כאן ועכשיו, בו חווים כל רגע במלואו.
* מצבי תודעה אקסטטיים.
* ראיית וחווית המציאות כפי שהיא.
* פיתוח תובנה ותבונה.
* ראיית טבעו האמיתי של המוח: מודעות טהורה שאינה משתנה ומהווה בסיס לכל.

מומלץ להתחיל ולשלב תרגול מדיטציה וגישה מדיטטיבית בחייך:

* רגעי שקט:
במהלך היום, קח/י רגע שקט, לשנייה אחת נקה/י את הראש מכל המחשבות, בדיוק באותה צורה שאת/ה מניח/ה מידך את כל מה שאת/ה
אוחז/ת בו. תזכורת לעשות זאת יכולה להיות כל פעם שהטלפון מצלצל.

* מדיטציה בפעולה:
בחר/י פעולה מסויימת מחיי היום יום שלך, שאת/ה בדרך כלל עושה אותה "על טייס אוטומטי" ונסה/י לבצע אותה במלוא תשומת הלב.
שימ/י לב לפעולה דרך החושים, לדוגמא ברחיצת כלים, שימ/י לב לתחושה של המים על הידיים והכלים בידיים, לצלילים של המים והכלים, לריח של הסבון וכד', או בעת האכילה שימ/י לב לטעמים בפה, לריחות, למרקם של האוכל, למראה שלו.
בחר/י להשאיר את תשומת הלב על הפעולה, כאילו את/ה הולכ/ת על חבל דק וחייך תלויים בכך, וסרב/י לתת לשום מחשבה להסיח את
תשומת ליבך.

* מיקוד תשומת הלב בנשימה:
ברגעי הצורך (עומס מנטלי, לחץ, מחשבות טורדניות, סערת רגשות וכד') מקד/י את כל תשומת הלב על הנשימה ונשום/נשמי נשימה סרעפתית (=לנשום פנימה דרך האף, לנפח בטן, צלעות ובית חזה, לנשוף החוצה דרך הפה כך שבית חזה, לצעות ובטן חוזרות למקום).
בנוסף במהלך היום, תוך כדי פעולות שונות שלא דורשות תשומת לב רבה, מקד/י את תשומת הלב על הנשימה הסרעפתית / התנועה של הנשימה בגוף במקום להתעסק במחשבות.

* הקדשת זמן מסויים לתרגול מדיטציה:
מצא/י זמן מסויים במהלך השבוע שבו אין לך רצון או כוח לעשות שום דבר אחר ויש לך צורך ורצון לנקות את הראש, שב/י בפינה שקטה
בבית בעיניים עצומות ותרגל/י מדיטציה. ניתן לתרגל מדיטציה בה ממקדים את תשומת הלב על הנשימה הסרעפתית (ראה/י סעיף קודם) או
לנוחיותך קיימת באתר האינטרנט "פשוט יוגה" (המצורף בקישור) אפשרות להורדת קובץ אודיו של מדיטצית התבוננות מודרכת.

* החלפת חשיבה בעשייה:
כל מחשבה שאת/ה מוצא/ת את עצמך עסוק/ה בה, שאל/י את עצמך "האם אני יכול/ה או רוצה לעשות משהו בקשר לזה כרגע",
אם כן, אז במקום לחשוב עשה/י, ואם לא, בחר/י בצורה נחושה להניח לדברים ולעשות משהו פרודוקטיבי אחר.

אין לנו אפשרות לשנות את העבר וכמעט ואין לנו שליטה על העתיד. כל החשיבה והדאגה בעולם לא תשנה את העובדה הזו.
יש לנו שליטה על מה אנו בוחרים לעשות עכשיו ואיך אנו בוחרים להגיב לאירועים השונים שקורים בחיינו.
בחר/י בלעשות כרגע מה שאת/ה יכול/ה, בצורה הכי טובה שאת/ה יכול/ה.
בחרי בשקט מנטלי ונפשי.

באתר האינטרנט "פשוט יוגה" חומר נוסף על מדיטציה ומודעות: רקע כללי, שאלות נפוצות, סיפורי תלמידים , קישורים ועוד.
כמו כן, ניתן לשאול אותי שאלות בנושא באימייל או בפורום "מדיטציה ומודעות" בהנחייתי בוואלה פורומים.

מאת:מעין צח - פשוט יוגה  
דוא"ל:לחצו כאן לשליחת אימייל
קישור לאתר:http://www.simply-yoga.co.il
מאמר קודם מאמר הבא
שלח לחבר גרסת הדפסה
פעילויות קרובות
מאמרים אחרונים
מדיטציה בעזרת הגוף הפיזי / מירי ארמה
הילד הפנימי שלי / יהודית לגיק
פסיכותרפיה בודהיסטית / רועי צור
NLP ודמיון מודרך - חשיבות התודה / אסנת בוקופצר - מטפלת בדמיון מודרך ו-NLP
מדיטציה למתחילים
שלבים ראשונים במדיטציה / חן אור
מהי אורה-סומה? / לינור פלד
דמיון מודרך ו-NLP מה זה? / אהובה קשת
רייקי / אורית אביר-נגר
Meditation Radio
הורוסקופ מאת
מזל אהרוני
עמוד הבית | מאמרים | פעילויות | הזנת תכנים | יצירת קשר | בניית אתרים | מפת האתר | תקנון האתר
Meditation.co.il הינו פורטל יחודי בתחומי ה

מדיטציה

,

רוחניות

,

צמיחה אישית

,

יוגה

 ו

תרגול רוחני

.
אנו מזמינים אתכם לגלוש באתר ולהתעדכן בסדנאות ובפעילויות בארץ. מומלץ גם להרשם לרשימת התפוצה שלנו, ולבקר באתר באופן שוטף.
למורים ולמטפלים בתחומי המדיטציה, יוגה, רוחניות וצמיחה אישית הפורטל מציעים אפשרויות פירסום מגוונות - חלקן בחינם.
פירוט מלא ניתן לקבל אחרי הרשמה קצרה כאן. מדיטציה מוצלחת.
מערכת ניהול תוכן האתר נבנה על-ידי  iMoon פיתוח תוכנה, בניית אתרים