דף הבית מאמרים מדיטציה לא מה שחשבתם

הפוך לדף הבית הפוך לעמוד הבית   הוסף את meditation.co.il למועדפים שלך הוסף למועדפים
Meditation.co.il עמוד הבית
הזנת תכנים
פרסום באתר
יצירת קשר

רוחניות

,

יוגה

, צמיחה אישית,

מדיטציה

...   מעוניינים לקבל מידע נוסף? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו.
חיפוש באתר
קישורים מומלצים
סוגנדו
לימודי רפואה משלימה
מהי הארה
תטא הילינג
אומ מרכז מדיטציה
יוגה ישראל
כל הקישורים
+ הוספת קישור
קטעי וידאו

מדיטציה לא מה שחשבתם / ארמה מירי

הוספת תוכן לאתר
מאמר קודם מאמר הבא
שלח לחבר   גרסת הדפסה
המיינד או התודעה הוא הבסיס של הבודהיזם. נאמר כי כל האושר, רגיל ונשגב מושג על ידי ההבנה והתמרה של המיינד.
תפקידו של המיינד לדעת, לחוות, טבעו האמיתי הוא צלול ומשקף את כל מה שמתרחש. המיינד משתנה מרגע לרגע, הוא ללא התחלה וכל רגע מאפשר לרגע הבא לעלות.
ניתן לתאר את המיינד כאוקיינוס שמידי פעם עולים בו רגשות כמו גלים.
לשנות את המיינד ולהביעו להבנה הנכונה של המציאות, מצריכה תהליך ארוך והדרגתי, גם בהקשבה וגם ובמחשבה על טבע הדברים וטבע המיינד. וכמובן בעזרת מדיטציה.
ניתן לחלק את המיינד לתודעת החושים- ראייה, שמיעה, ריח, מגע וטעם. ותודעה שכלית (מנטלית)- היא נעה על טווח מהחוויות הגסות (כעס או תשוקה) ועד הרמות העדינות כגון צלילות ורוגע. היא כוללת את התהליכים האינטלקטואלים, רגשות ואמוציות, מחשבות וחלומות.
מדיטציה היא הפעולה של התודעה המנטלית. מה שקורה בעצם זה שחלק אחד מהמיינד מנתח וצופה בשאר חלקי המיינד.
יש סוגים שונים של מדיטציה:
- ריכוז חד נקודתי על אובייקט פנימי
- לנסות להבין בעיה
- להעלות רגשות אהבה
- תפילה לאובייקט של נאמנות (מורה)
- התחברות לידע הפנימי שלנו.
המטרה היא להעיר רמה עדינה של תודעה ולהשתמש בה כדי לגלות את אופי המציאות בצורה ישירה.
בטיבטית- מדיטציה- גום. והפירוש זה "להכיר"
אפשר להבין מהי מדיטציה על דרך השלילה:
• מדיטציה היא לא לשבת בדרך מסוימת ולנשום בדרך מסוימת. אלא מצב של המיינד
ניתן לעשות מדיטציה בזמן הליכה, עבודה וכ"ו.
קודם אנחנו לומדים לפתח יכולת מדיטציה בחדר שקט בצורת ישיבה מסוימת אבל ברגע שאנחנו טובים בזה אנחנו יכולים לתרגל בסיטואציות שונות.
• מדיטציה היא לא לרחף או לברוח מהמציאות.
אלא להיפך במדיטציה אנחנו הכי כנים עם עצמנו. להסתכל הכי טוב על מי אנחנו ולעבוד עם זה על מנת להיות יותר חיוביים ויותר יעילים.

המטרה הנשגבת מכולם היא הארה, זו מטרה לטווח ארוך, אבל מדיטציה שנעשית עם המטרה הזו, יכולה להשפיע גם על הטווח הקרוב.

יש הרבה סוגי מדיטציה אבל ניתן לקטלג אותם לשני סוגים:
1. מדיטציית יצוב (stabilizing)- היא נועדה לפתח ריכוז חד נקודתי. המטרה היא להתרכז על אובייקט, נשימה, טבע המיינד, דמות הבודהא ללא הפרעות. זוהי מדיטציה לא קלה אבל היא הכרחית כדי להביא את המיינד תחת שליטה.
2. מדיטציה אנליטית- הצעד הראשון הוא להבין איך הדברים מתקיימים בצורה מושגית שלאחר מכן הופך לאמונה שביחד עם מדיטציה מוביל להבנה ישירה ואינטואיטיבית. קודם יש צורך לזהות את התפיסות המוטעות, דרך ראיה חודרת וצלולה אנו מזהים את התפיסות המוטעות ואת המורכבות של הגישות ודפוסי ההתנהגות שלנו. ואז אנחנו יכולים לנסות ולהפטר מהם.

טיפים למדיטציה נכונה:
- תרגול קבוע
- מקום המדיטציה- שט ונקי
- בחירת סוג התרגול
- ישיבה קצרה
- להיות רגוע אבל ערני
- ללא ציפיות
- הצורך במורה- הדך היעילה\ה ביותר היא ללמוד עם מישהו שכבר עשה את זה.
- לא לפרסם, הרצון לשתף בחוויות הוא טבעי אבל רצוי לא לרוץ ולספר את החוויות אלא אם מישהו באמת כנה ומבקש, עדיף להישאר בשקט.

המדיטציה:
הישיבה:לשבת בצורה נוחה או בישיבת שבע הנקודות:
1. רגלים- רגלים משוכלות, לפעמים זה קשה אבל אם נתרגל כל יום לאט לאט הגוף יתרגל. כרית קשה מתחת לישבן תקל עלינו, אפשר גם על כסא או שרפרף, חשוב שיהיה נוח.
2. ידיים- מונחות ברכות בחיק , מתחת לפופיק, אצבעות ישרות, ושקצות האגודלים יפגשו, הכתפיים והידיים צריכים להיות רפויים והידיים לא יהיו לחוצות לצידי הגוף כדי לאפשר מעבר של אויר.
3. גב- זה החלק הכי חשוב, הגב צריך להיות ישר, מוחזק ברוגע וקצת מורם, כדי לאפשר לאנרגיה לזרום בצורה חופשית.
4. עיניים- או סגורות לגמרי במיוחד למתחילים, אבל מומלץ להשאיר את עיניים טיפה פתוחות כדי לאפשר כניסה של אור.
5. לסת- רפויה ועם רווח קל בין השיניים, שפתיים סגורות.
6. לשון- קצה הלשון נוגעת בחיך העליון ממש מאחורי השיניים העליונות.
7. ראש- מוטה קצת קדימה כאילו המבט מופנה לרצפה שלפנינו

בעיות נפוצות:
התרגשות מנטלית- לפעמים המיינד הזמן מדיטציה חסר מנוחה ותשומת הלב שלנו מופנית לדברים אחרים, זה נוטה לקרות כשאנחנו מתרגשים ושמחים. תשומת הלב מופנית לאנשים שאנו אוהבים, חוויות טובות. בד"כ אנו למיינד להתרוצץ בלי לשנות ולשלוט בו. וכך זה הפך להרגל. כל עוד נאפשר למיינד להתרוצץ, לא נצליח לחדור לרמות העמוקות יותר של המיינד ולא נצליח לפתח את הריכוז הנחוץ כדי להבין את המציאות.
עייפות- ההפך המתרגשות. העייפות יכולה לנבוע משעמום או מחוסר אנרגיה עד לחוסר הכרה. זה גם נובע מהרגל שכאשר אנו סוגרים את העיניים בד"כ הגיע הזמן לישון. פתרון הוא יותר אור בחדר, גב זקוף.
אי נוחות פיזית- בד"כ מתחים פיזיים נובעים ממצב תודעה. הכי טוב לזהות את המצבים האלה ולהתמודד איתם תוך כדי מדיטציה. (בתחילת המדיטציה לעבור על הגוף ולהרגיע אותו, עם כל נשימה המתח נעלם מהגוף, לדמיין את הגוף כחלול, להעצים את הכאב ואי נוחות לראות את הסבל של כל היצורים החיים)
דמיונות וזרים ותחושות- לפעמים בזמן מדיטציה ישנן תחושות שונות כגון הגוף מתכווץ או מתרחב או שהמיינד יוצא מהגוף אין מה להתרגש זה המיינד שמנסה למצוא את האיזון מחדש. אבל צריך גם לא להיקשר למצבים אלה, פשוט להתבונן בהן בלי להיקשר אליהם. אם התחושות האלה לא עוברות רצוי להתייעץ עם מורה למדיטציה.
ייאוש או רפיון ידיים- בד"כ מתייאשים כאשר אנו מצפים יותר בזמן קצר ומהר. צריך להיות ריאלים. הרגלים זה לא דבר קל לשבור.

להתכונן למדיטציה:
התכוננות היא הבסיס עליו נבנית האווירה החיובית למדיטציה, הניקיון, סידור החפצים, התמונות, הפסל, לקיחת המקלט והמנחות, התנוחה והמוטיבציה.
בזמן הניקיון ניתן לדמות את הניקיון החיצוני כניקיון פנימי של האשליות והקארמה השלילית.

מבוסס על הדרך המדורגת להארה של למה צ'ואנגקאפה
מאת:ארמה מירי  
דוא"ל:לחצו כאן לשליחת אימייל
מאמר קודם מאמר הבא
שלח לחבר גרסת הדפסה
פעילויות קרובות
מאמרים אחרונים
מדיטציה בעזרת הגוף הפיזי / מירי ארמה
הילד הפנימי שלי / יהודית לגיק
פסיכותרפיה בודהיסטית / רועי צור
NLP ודמיון מודרך - חשיבות התודה / אסנת בוקופצר - מטפלת בדמיון מודרך ו-NLP
מדיטציה למתחילים
שלבים ראשונים במדיטציה / חן אור
מהי אורה-סומה? / לינור פלד
דמיון מודרך ו-NLP מה זה? / אהובה קשת
רייקי / אורית אביר-נגר
Meditation Radio
הורוסקופ מאת
מזל אהרוני
עמוד הבית | מאמרים | פעילויות | הזנת תכנים | יצירת קשר | בניית אתרים | מפת האתר | תקנון האתר
Meditation.co.il הינו פורטל יחודי בתחומי ה

מדיטציה

,

רוחניות

,

צמיחה אישית

,

יוגה

 ו

תרגול רוחני

.
אנו מזמינים אתכם לגלוש באתר ולהתעדכן בסדנאות ובפעילויות בארץ. מומלץ גם להרשם לרשימת התפוצה שלנו, ולבקר באתר באופן שוטף.
למורים ולמטפלים בתחומי המדיטציה, יוגה, רוחניות וצמיחה אישית הפורטל מציעים אפשרויות פירסום מגוונות - חלקן בחינם.
פירוט מלא ניתן לקבל אחרי הרשמה קצרה כאן. מדיטציה מוצלחת.
מערכת ניהול תוכן האתר נבנה על-ידי  iMoon פיתוח תוכנה, בניית אתרים