דף הבית מאמרים לשבת מדיטציה, להיות מדיטציה

הפוך לדף הבית הפוך לעמוד הבית   הוסף את meditation.co.il למועדפים שלך הוסף למועדפים
Meditation.co.il עמוד הבית
הזנת תכנים
פרסום באתר
יצירת קשר

רוחניות

,

יוגה

, צמיחה אישית,

מדיטציה

...   מעוניינים לקבל מידע נוסף? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו.
חיפוש באתר
קישורים מומלצים
סוגנדו
לימודי רפואה משלימה
מהי הארה
תטא הילינג
אומ מרכז מדיטציה
יוגה ישראל
כל הקישורים
+ הוספת קישור
קטעי וידאו

לשבת מדיטציה, להיות מדיטציה / יונתן

הוספת תוכן לאתר
מאמר קודם מאמר הבא
שלח לחבר   גרסת הדפסה
time to a wake
המושג מדיטציה משומש תכופות בעידן שלנו. רבים מהאנשים קושרים את המדיטציה עם תרגול של ישיבה מסוקלת רגליים באזור מבודד.
מקורה של המדיטציה אינו ידוע. זרמים רוחניים רבים השתמשו בה בין היתר כדי להשיג שליטה במחשבות, שליטה ברגשות או לחוות את המופלא, המסתורין של הקיום.
הבודהה שחי לפני אלפיים חמש מאות שנה עיגן את תרגול המדיטציה בהוראתו והפך אותה לחלק אינטגראלי מהניסיון לצאת ממעגל הסבל האנושי.
כהמשך ישיר של הבודהה מוריי הזן של כל הזמנים שמו את תרגול המדיטציה כתרגול המרכזי בדרך אל השחרור מכבלי המיינד וההתעוררות המיוחלת.
ישנם סוגים שונים של מדיטציה, ומטרתו של מורה המדיטציה היא להפנות כל מתרגל אל המדיטציה המתאימה לו.
ניתן לחלק את המדיטציה לשלושה ענפים עיקריים. הראשון: מדיטציות הראש- מדיטציה שמתמקדת בשימוש בראש החושב כגון: ריכוז, מנטרות, אנליזה, משמעת, איפוק, דמיון מודרך, אוטוסוגסטיה ועוד.
הענף השני: מדיטציות הרגש: מדיטציות אלה עוסקות בביטוי לחלק הרגשי שקיים בנו. כגון: מגע, ריקוד, hugging, תרפיית צעקות, ציור אינטואיטיבי, עבודה עם צ'קרות, הליכת מלאכים, rebirthing ועוד.
הענף השלישי: מדיטציות האמצע (true self): מדיטציות "כאן ועכשיו", הקשבה, נשימה, נוכחות.

עבודת ההתפתחות של כל אחד מאיתנו עוברת דרך כל אחד מהענפים המוזכרים אשר המטרה היא לאזן את הדינאמיקה הפנימית בין ראש (המיינד, החלק החושב, ההיגיון) לבין הרגש (מכלול הרגשות וביטויים) , ובנוסף להעיר את האמצע, להתעורר אל ה"אני האמיתי" שהנך.

מדיטציית העוגן על פי הזן היא מדיטציית "כאן ועכשיו" (ביפנית- שיקאן טאזה)
אנחנו מפנים לעצמנו זמן קבוע פעמיים ביום, פשוט להיות, ללא עשייה, ללא מטרות. נשמע קל?
הדרך היחידה לגלות היא לנסות בעצמכם.
למי שקשה בהתחלה לשבת יכול להתחיל במדיטציית הליכה שבה פשוט הולכים בתשומת לב.
הליכה זקופה, איטית, נשימה, מבט ערני,הקשבה ותשומת לב לנגיעת כפות הרגליים באדמה וזהו.

בדרך התרגול שלי שנסמכת על הגישה של מוריי, אין הפרדה בין זמן תרגול וזמן ללא תרגול. כל עשייה שאנחנו עושים במהלך היום יכולה לקבל ארומה מדיטטיבית.
בין אם זה נהיגה באוטו, שטיפת כלים או מקלחת, אנחנו מביאים את תשומת הלב לפעולה שאנחנו עושים ברגע זה, מתבוננים, חווים, נוכחים לחלוטין.
זן מאסטר דוגן מהמאה ה- 13 אמר: " הארה זה להיות באינטימיות עם כל הדברים" ועל כך לא צריך להוסיף.

עכשיו, כשעיניך מדלגות בין המילים, כשאצבעך נוגעת בעכבר בעדינות, כאשר הגוף נתמך במושב הכיסא, זה הזמן, זה הרגע להיות באינטימיות על כל הדברים. תמיד ברגע הזה.

מאת:יונתן  
דוא"ל:לחצו כאן לשליחת אימייל
קישור לאתר:Http://www.metaplim.co.il/knowyourself
מאמר קודם מאמר הבא
שלח לחבר גרסת הדפסה
פעילויות קרובות
מאמרים אחרונים
מדיטציה בעזרת הגוף הפיזי / מירי ארמה
הילד הפנימי שלי / יהודית לגיק
פסיכותרפיה בודהיסטית / רועי צור
NLP ודמיון מודרך - חשיבות התודה / אסנת בוקופצר - מטפלת בדמיון מודרך ו-NLP
מדיטציה למתחילים
שלבים ראשונים במדיטציה / חן אור
מהי אורה-סומה? / לינור פלד
דמיון מודרך ו-NLP מה זה? / אהובה קשת
רייקי / אורית אביר-נגר
Meditation Radio
הורוסקופ מאת
מזל אהרוני
עמוד הבית | מאמרים | פעילויות | הזנת תכנים | יצירת קשר | בניית אתרים | מפת האתר | תקנון האתר
Meditation.co.il הינו פורטל יחודי בתחומי ה

מדיטציה

,

רוחניות

,

צמיחה אישית

,

יוגה

 ו

תרגול רוחני

.
אנו מזמינים אתכם לגלוש באתר ולהתעדכן בסדנאות ובפעילויות בארץ. מומלץ גם להרשם לרשימת התפוצה שלנו, ולבקר באתר באופן שוטף.
למורים ולמטפלים בתחומי המדיטציה, יוגה, רוחניות וצמיחה אישית הפורטל מציעים אפשרויות פירסום מגוונות - חלקן בחינם.
פירוט מלא ניתן לקבל אחרי הרשמה קצרה כאן. מדיטציה מוצלחת.
מערכת ניהול תוכן האתר נבנה על-ידי  iMoon פיתוח תוכנה, בניית אתרים